10 november, 2009

Tisdagstema, Självporträtt

Detta självporträtt fick jag se i min sons skissblock för många år sedan, och jag tyckte så mycke om det att jag glasade in det. Bilden är ett av min sambos små hyss, ligger min kamera framme tar han ibland upp den och trycker av, det kan bli en bild på golvet eller på något som finns mitt framför honom och jag blir lika full i skratt varje gång jag läser in bilderna på datorn och får se hans tilltag. Sist råkade det vara yngste sonens självporträtt som blev avbildat och som får bli mitt TISDAGSTEMA

Insåg just att jag har brutit mot tisdagstemas regler eftersom bilden inte är tagen av mig utan av min sambo. Bilden kändes som min men det gills kanske inte.
Posted by Picasa

Lägger till en bild jag tagit själv.

8 kommentarer:

  1. Det är väl helt ok om din sambo tagit fotot ... eller hur!
    Annorlunda tolkning!
    /Eva

    SvaraRadera
  2. Spelar ingen roll, jag gillar det i alla fall!

    SvaraRadera
  3. Förstår att du gillar målningen, den är jättefin! Och du är nog inte den enda idag som inte har tagit kortet själv ;-) Men jag har försökt, det är inte så lätt....

    SvaraRadera
  4. Bra foto på en fin teckning! Varma färger.
    Må så gott/Lotta

    SvaraRadera
  5. Och jag inser just att jag kunnat fotografera pappas självporträtt så hade jag sluppit dilemmat med att lägga ut bild på mig själv... ibland ska man ju tänka också!

    SvaraRadera
  6. Det var ju ett jättefint självporträtt.

    Varmt tack för din kommentar hos mig och ha en fin fortsättning på tisdagen. /Ingrid

    SvaraRadera
  7. Det hade inte varit så dumt med lite fantasi. Ett foto men inte mitt. jag har aldrig tänkt lägga ut en bild på mig själv. Fortfarande funderar jag över varför jag nappade. Från farmor Margareta

    SvaraRadera
  8. Snygg lösning på ett kivigt tema!

    SvaraRadera