17 oktober, 2011

Familjen Sandin.

Jag har scannat in en del av mammas och Mojes foton från deras album, det är bilder jag endast sett ett fåtal av tidigare. Jag försöker försiktigt  förbättra bilderna utan att förstöra, men somliga vinner på att beskäras. Det scannade originalet finns kvar och redigerade foton sparas som en eller flera kopior. Du kan klicka på en bild för större bilder.


Systrarna Marianne och May Sandin

Syskonen Marianne, Moje (Mauritz) och May Sandin.

Originalbilden, lite redigerad

Runt kaffebordet (på Idö?) Sven Juhlin, May Juhlin f. Sandin, Hjalmar Sandin, Moje (Mauritz) Sandin, Maria Sandin f. Lindegren och närmast i bilden Marianne Westberg f. Sandin.

Till vänster Marianne och till höger May, men vem är det som står mellan dem, är det någon som vet?




3 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag undrar om inte "Mojje" var klasskamrat till min far, som hette Gösta Svensson och var tandläkare i Västervik. han bytte namn till Skvagerson senare. Om det är rätt "Mojje" minns jag att vi fick 35mm filmer av honom.HLS PG

    SvaraRadera
  2. Det är troligen rätt Moje han var redaktör på Sandrews, bosatt i Stockholm.
    Det var trevligt att du hörde av dig.
    Hälsningar
    Anne

    SvaraRadera